Samaria
(trošku balzámu v posrané době)

Minule jsem tu vířil bahno humanitárních katastrof okolo nás, tak jsem se rozhodl, že metoda bič a cukr je na místě a cukrem by mohlo být... Narazil jsem zase před nedávnem, když jsem hledal zcela konkrétní fotku starou skoro dvacet let, na fotky z našeho výletu po Krétě. No a samozřejmě se na mě vychrlily mraky vzpomínek, bylo to jako když vám vypadne z ruky pytlík hladké mouky a rozškubne se. Zasnil jsem se nad všemi těmi zážitky, ale zároveň se vynořil jeden z mnoha nerealizovanejch projektů. Když jsme v tom roce 2005... Já to na sebe asi prozradím až v průběhu komentované "vernisáže" v dnešním praseti.
Výlet na Krétu by zkrátka krásnej, voňavej i trochu náročnej. Kromě toho, že jsem se na jednom cyklovýletě spálil od slunka tak, že jsem vypadal jak čerstvě uvařenej krab, tak se nám podařilo projít i slavnej kaňon Samaria. Na něj bych si rád zavzpomínal. Především obrazně.

Když jsme byli na Krétě už pár dní, Olina si rochnila s knihou pod slunečníkem a plavala v moři, a já obíhal, nebo objížděl na půjčeným kole s foťákem okolní kopce, naskytla se možnost zaplatit si autobus na západní část ostrova, kde najdete slavnou a nádhernou soutěsku Samaria. Překvapivě není zrovna dobře dostupná po silnici. Teda jako je, ale musíte to hodně objíždět. Kopce a hory tu jsou celkem strmý a silničky kurevsky úzký. Pro autobus je tu tolik zákeřných zatáček, které se ani nedají projet najednou, ale po centimetrech se dopředu-dozadu natáčí robustní autobus, aby vybral zatáčku. Na těch nejužších místech je na domcích podél silnice vidět, jak některejm řidičům vybrání nevyšlo. Sedět vepředu a čumět se z okna není nic pro slabý nátury. Silnice tu stojí celkem za hovno a třebas do týhle taverny asi není problém zapadnout i s celým autobusem hostí. Podle výhryzu na silničce se k tomu pomaličku schyluje.

Vesničky na Krétě jsou nádherný.

Ale na místňáky je zatím moc brzo. Vyráželi jsme ještě za tmy. Přestože slunko pere od rána jako ďas, verandičky domečků jsou ještě opuštěný.

Když se na silnici potkají dva autobusy, je to krásná šachová partie. Na některejch místech to je až na poblití, když se třeba ten autobus usalaší na krajnici nad srázem tak, že půlka kol už visí nad hlubokou průrvou, začíná bejt blbě i mně, kterej dycky machruje, že já nic, já muzikant. Olina raději měla zavřený oči a drtila opěradlo před sebou. Adráč jako kráva.

Soutěska Samaria, nebo Samária, není technicky příliš náročná, ale má svých několik ale, které z výletu dělají neprocházku růžovým sadem, jak by řekl náš minulej rusofilskej profesor prezident.

Obrovskou "výhodou je, že se jde jen shora dolů k moři, čili naprosto žádný výšlapy.

Ještě je ráno, ale slunko už pere.

Někdy je skrz větve vidět trošku dolů a zdánlivě to vypadá, že stín nás ochrání. Blbost.

Podle pěšinky můžete odhadnout, co vás tu čeká. Jo, kliďánko furt dolů až k moři. Ale co na to říkají kolena, se jich raději ani neptejte.

Bez foťáku bych tu trpěl jako zvíře. Těch nádhernejch pokroucenejch stromů.

Připadám si jako v nějaké fantasy filmové příhodě. Určitě odněkud vyskočí trpajzlík, aby mě majznul sukovitou holí přes palici, já uhnu a zřítím se na dno soutěsky. A o to celou dobu tomu hajzlovi trphajzlovi šlo.

Poslední dobou se v moderním slovníku používá velmi debilní, ale bohužel velmi oblíbený přirovnání, nebo hodnocení, když o někom říkají, že "ten má nebo nemá koule". Používá se to nadměrně a tak nevhodně, až je to skoro "roztomilý". Například jsem to slyšel od někoho v souvislosti se slovenskou prezidentkou Čaputovou, že má koule. Mně se zdá, že určitě ne, je to krásná ženská. Ale aby měl i strom koule, to už je příliš. Jenže tahle fotka je z dob, kdy se ono rčení ještě nepoužívalo.

Kameny a kmeny. Nádhera.

Některý úseky jsou kolenarvoucí. To mi připomíná, že kromě toho, že někdo má koule, se také často používá výraz, že je něco kulervoucí, což je ještě pitomější. Možná, kdyby se to používalo dohromady pro zesílení myšlénky. Jakože někdo nebo něco má kulervouci koule.

Ano, kolena dostávají pořádnej záhul. Ono nestačí, že se opatrně šoupete z prudkýho kopce po válících se valouncích, vy ještě musíte často i stromy přeskakovat. A čím je člověk starší, tím víc to přeskakování vypadá pitoměji.

Jsou tu asi tak dva úseky, kdy se jde skoro rovně.

Soutěska Samaria je ve stejnojmenným národním parku v pohoří Lefka Ori (Bílé hory)

Nástupní místo do soutěsky se jmenuje Xyloskalo

Jak jsem se už zmínil, technicky to není nic strašnýho, ale co je docela zásadní je délka soutěsky. 18 kiláků. Je to prej nejdelší soutěska v Evropě.

No a protože je to hodně úzká a hluboká soutěska a je to na Krétě, kde se slunko s ničím nesere a skoro vždycky tu svítí, tak se během dne okolní skalstvo rozžhaví témě doběla, takže na některejch místech soutěsky úplně cejtíte to sálavý vedro.

Tohle sálavý vedro způsobuje další trošku problém, že není zrovna příjemný si sednout na nějakej balvan a odpočinout si. Hodně to pálí. Ověřeno prdelí.

I v tom stínu se vzduch tetelí. Takže dalším problémem je voda. Měli byste hodně pít.

Olina si nebyla jistá, jestli to zvládne a původně tak opatrně naznačovala, že asi raději ne, ale statečně vyrazila a byla ráda, že se přesvědčila. Použila i svou novou ortézu. Večer v hotelu zjistila, že ta ortéza jí vlastně uškodila víc, než kdyby ji neměla.

Samaria je dlouhá celejch 18 kilometrů. A to je na celej den.

Tak krásně tu všecko voní, je tu kytek, že se z toho mohla Olina zbláznit.

Potok s křišťálovou a relativně chladnou vodou. Pít ji však nedoporučujou. V půlce cesty je pítko s pitnou vodou. Přivedeno z horní vesnice tenkou černou trubkou. A vězte, že v tý půlce skoro všem už voda dávno došla. Nám samozřejmě taky, takže ta slast vystát si frontu, nabrat do flašky, vychlastat a nabrat znova, nechat si vynadat, že zdržuješ a postavit se znova do fronty, je boží.

Celkový převýšení na těch 18 kilácích je přes 1200 metrů.

Lefka Ori (Bílé hory) jsou zde na Krétě druhé nejvyšší. Mají přes dva tisíce metrů nad mořem a moře tu je ke kontrole výšky všude okolo.

Jen pro pořádek, jak se Řekové prsí, že Samaria je nejdelší soutěska v Evropě, tak jim tak úplně moc nevěřte. Téměř souběžně se Samárií vede ještě jedna soutěska, jmenuje se Eligia, a ta je o pár desítek metrů delší.

Nejužší místo soutěsky se jmenuje Železná brána (Sideroportes).

Kdyby nebylo takový vedro, připomnělo by vám některé okolí místa v Česku, Třeba okolo Řevnic.

Tady už bych to na sebe mohl konečně prozradit. Jak jsme si to tak štrádovali tou úzkou soutěskou plnou zkroucenejch kmenů, ledabyle pohozených větví a balvanů, napadlo mě, že bych z téhle výpravy mohl udělat komorní výstavu, která by se jmenovala KAMENY A KMENY SAMÁRIE. Což jsem dodnes neudělal a asi už to nikdy neudělám. Zařazuju to do dlouhýho seznamu neuskutečněných nápadů velkýho tlučhuby. A nebo tohle prase berte jako tu www.komorní.výstavu.kameny_a_kmeny_samarie.cz

Kdyby se tu někomu udělalo blbě, nebo se zrasoval a šlo mu o život, tak moc možností civilizované záchrany tu není. Ale tak trochu s tím počítají a mají zde k dispozici pár speciálních koníků, kteří by umírajícího nějak dolů dostali.

Mapka úplně k ničemu. Teprve v dnešní době jsem si tu cestu celou znovu prošel na Mapy.cz. Je tam zaznamenaný i to pítko s pitnou vodou.

Pařáty starejch stromů a skal.

Prý zbytky vesničky Samaria. Ale znáte lidi.

Hybridní koníkoosel záchranné služby Samaria.

Zbytky Samarie.

Už jsme skoro dole. Okolní skály se kolmo tyčí do výšky a je to tu tak úzký, že vypadá, že už je večer. Ale není. Je jen odpoledne.

Struktury kamenů a starejch kmenů mě fascinujou.

Kecali, tady jsme museli kousek do kopce, protože se tu před časem zřítilo několik skalisek a zahradilo to cestu.

Už se tu nebydlí.

Starej olivovník. Zdá se, že jsme úspěšně prošli celou soutěskou a blížíme se do vesnice, kde se už bydlí. Někde tady se setkávaji obě nejdelší evropský soutěsky.

Hřbitov.

V létě tyhle krásný kamenný mostky vypadají docela pitomě, i když krásně. Na jaře tu prý ale řeka teče.

Ruina starýho kamennýho kostela

Zřícenina Upper western fort Agia Roumeli

Agios Nikolaos

Cíl v dohledu. Vesnička Agila Roumeli. Tohle je fakt doslova a do písmene konec celý soutěsky. Prdel je, že sem nevede žádná silnice z vnitrozemí (jestli se to na ostrově vůbec smí používat). Jasně, že tu nějaký auta jsou, ale není tu silnice pryč. Jedinou cestou zpět je loď. Buď si nějakou najmete a ta vás odveze někam, kde silnice jsou, a nebo až kam si řeknete. Cena za dopravu najatou lodí je kolem (tenkrát byla) asi 50€. A nebo klasická loď, která pluje podle jízdního řádu. Když nestihnete poslední loď, budete muset přespat. Pár hotelů a penzionů k dispozici je.

V bedekru se doporučuje kvalitní a odolná obuv. Zvládl jsem to v sandálech, myslím, že jsem byl ten den jedinej. A věřím, že Boris by to hravě zvládl celý bosky.

Moje Roušovna Samárii vydržela a její koleno taky. Myslím, že od té doby si už nikdy ortézu nenasadila.

Moře, jsme v cíli. Hned u přístavu na nás čeká hospoda s tím nejlepším pivem na světě. Jakože po těch 18 kilometrech vedra by bylo nejlepší pivo i Braník.

Poslední ohlídnutí.

Jakže to říkal Cimrman? Do hospody s umytýma nohama?

Trajekty jezdí na čas, jízdný je okolo 4€. Jo a vstupný do Samarie je směšnejch 3,5€. Teda v roce 2005 to tak bylo. Klidně bych si to dal znova, ale píšou v bedekrech, že zájem je obrovskej a jde se vlastně ve štrůdlu od startu až k lodi. To by mě nebavilo. Takže to zůstane jen jako vzpomínka.

podpis


Haiku Tety Libuše...


Naši tři strážníci.

Babiš: „Tato vláda nikdy nic neřídila. Je to spolek, co se potká, každý se vykecá. Nikdo neví na čem se domluvili. Nikdo to neřídí. "

ČTYŘIADVACETIHODINOVÝ KONCERT NA PODPORU UKRAJINSKÝCH
umělců, to byl nápad z hlavy hornisty Radka Baboráka. Organizačně se na tom podíleli kromě několika spřízněných duší i Václav a Jirka Mottlovi. Jejich prostřednictvím se k tomu dostal
i pan Jiří a slíbil celou tu akci ozvučit tak, aby se po celou dobu mohla nepřetržitě vysílat přes internet.
Sháněl k sobě pomocníky, ale z několika oslovených nakonec nabídku k účasti přijal jediný - strýček Dalibůrek. Jirka Mottl naštěstí přivedl ještě technika Radka z Ondráše, takže nakonec byli čtyři!
Nikdo toho rozhodnutí nelitoval, zážitky to byly neotřelé, velkolepé a dokonce já sama jsem si to užila doma, když jsem na internetí obrazovce sledovala a poslouchala, co se v Praze v kostele sv. Mikuláše na Staroměstském náměstí děje. ..


Dalibor Červinka. Pánové vyjížděli z Brna v pátek 25. března ve 13:00, koncert v Praze začínal v 18:00.
Kupodivu to všechno stihli připravit včas tak, že to všechno fungovalo!

"Tidle jsou dobří" - to byla jedna z prvních sms a fotka, poslaná z mobilu pana Jiřího.
Průběžně jsme si vyměňovali dojmy - mně vadilo, že vidím a slyším muzikanty i zajímavou hudbu, ale nikde ani zmínka o tom, kdo hraje a co hraje... Všechno tak nějak vznikalo za pochodu, po nějakých
2-3 hodinách se nakonec pod obrazem objevil aspoň přehled účastníků a přibližná hodina jejich vystoupení.


Muzikanti se opravdu střídali celou dobu, i v noci, zvukaři a kameramani se taky tak nějak doplňovali, zatímco nechali ostatní kolegy aspoň na chvilku zavřít oko...
To nasvětlení tam bylo schválně, samozřejmě modrá a žlutá, jak jinak!


Občas se chodili vydýchat i na čerstvý vzduch, rozhodně se ale nekonala žádná žádná teplá noc
a ani uvnitř kostela se moc nezahřáli.
Pan Jiří poslal i fotky rozednívací!


Ráno se tam objevil dokoncei Jirka Stivín junior, celej tata!!! Prý je to pozdrav pro mě..

Šéf projektu - další smska od pana Jiřího.

Dokonce prý stihli i jedno (zasloužený) vařený U tygra, když to za ně chvíli pohlídal Jirka Mottl.


Zátiší strýčka Dalibůrka - jeho oblíbený nápoj, kterým vítal přátele.

Jirka Mottl poslouchá svou švagrovou, klavíristku Andreu Mottlovou.
Její vystoupení na mě působilo jako zjevení. Nádherná, čistá, průzračná a skvěle zahraná skladba. Žádné velké předvádění technických zdatností, ale to, co hrála, šlo z nitra
a já jsem seděla jako očarovaná.
Nikdo ji nevyfotil, ale mně se z hlavy ten zážitek stejně nevymaže!


Den pokračoval a už bylo jasno, že to dají, celej ten šílenej maratón vydrželi a zvuk byl krásnej,
ať už hrálo sólo nebo komorní seskupení. Klobouk dolů!
Na závěr přišlo pro zvukaře největší sousto - velký orchestr!


Proběhla poměrně krátká veřejná zkouška, pan Baborák v pozici dirigenta doslova proletěl celou
Beethovenovu 5. symfonii - Osudovou.


To, že muzikanti seděli díky prostoru poskládaní vlastně spíš do délky, než rozprostřeni do šířky
(jak to bývá v klasických koncertních sálech), vznikalo pro ně úplně jiné vnímání zvuku.
Ale zvládli to pod dirigentovým vedením bravurně. Nejdůležitějším pokynem bylo to, že musí hrát přesně podle gesta a vykašlat se na to, co slyší - protože než dolehne zvuk houslových rytmických osminových not k zadním řadám, působí to velké zpoždění a souznění se konat nebude.
Pochopili to hned napoprvé, prošli si nejošemetnější místa a nastala pauza tak akorát na návštěvu jediného záchodu, který se v kostele vyskytuje. Způsobilo to menší zdržení, ale pan dirigent to taky docela klidně a podle pravdy vysvětlil. Prostě malá strécovská situace...


A pak to začalo, celá Osudová vyzněla nádherně.
Všechno fungovalo a když na závěr zahráli ještě i ukrajinskou hymnu, slzeli všichni...
Nakonec i já u obrazovky.

DALIBOR ZAŽIL BĚHEM PÁTEČNÍHO VEČERA JEDNU KRÁSNOU A DOJEMNOU
příhodu, kterou dostal od kolegů za úkol zpracovat písemně a já ji s jeho dovolením přidávám:
Na velké akci bývají často více než oficiální proslovy silnější malé etudy na pozadí. V úvodu akce byla jedním z hudebních čísel varhanní improvizace Pavla Černého na téma prosté sborové skladby Mykoly Lysenka, která připomíná pravoslavné liturgické zpěvy. Po jejím skončení se do našeho zvukařského koutku přišourala uplakaná paní středního věku a jestli prý nevím, jak vypadá a kde je ten pán, který tu skladbu takto upravil a zahrál. Pohnutým hlasem mi vyprávěla, že její blízká kamarádka či snad příbuzná, která má tuhle píseň velmi ráda, je v současnosti ukrytá v podzemí v některém z bombardovaných měst (už si bohužel nepamatuju ve kterém). Jak prý skladbu poznala, tak pochopila, že jí musí ihned sdílet odkaz na stream, aby jí tento výjimečný okamžik mohla alespoň takto zprostředkovat. Kamarádka v podzemí tím byla tak dojata a překvapena, že svou známou zaúkolovala, aby ihned varhaníka vyhledala, poklonila se mu a za celou skupinu v podzemí mu hluboce poděkovala za úžasný zážitek. Jejich oblíbená skladba, navíc v takto velkolepém provedení, prý úplně prozářila celou tu jejich strašlivou podzemní situaci. Až varhaník sestoupil z kúru, tak jsem k němu nasměroval onu uplakanou paní. Varhaník byl viditelně také překvapen a dojat nečekaným dopadem svého vystoupení. Ještě několik minut byli k vidění, jak se drží za ruce a jak jsou ukrajinské díky opláceny českými slovy účasti a podpory.

Na závěr ještě aspoň pár fotek z Daliborova mobilu, protože je na nich nejen pan Jiří a jeho spolupracovníci, ale i ten varhaník, o kterém je řeč!

Dada a spol.

Milí přátelé,
ráda bych vás pozvala na další pokračování Mysteria Tenebrae, jehož první část jste mohli zažít
v loňském roce. Pražský Nanochor doprovázel zpěvy a promluvou duchovní rozjímání v nočních hodinách.
V potemnělém kostele zněly písně geniálního, nadčasového skladatele Carla Gesualda a zároveň bylo možné se ponořit do rozjímání nad texty sv. Jeremiáše.
V podobném duchu se ponese i letošní Tenebrae. Zazní jiné skladby a uslyšíte odlišný text.
Přijďte s námi prožít spirituální setkání zpěvu a nočního ticha.
Není nutné absolvovat celý program, lze volně přicházet i odcházet. Ti z vás, kteří zůstanou na závěr budou odměněni velkým "zemětřesením".
Věnujme svůj čas modlitby těm, kteří nyní nejvíce trpí. Modlitba povzbudí i nás samotné...

Srdečně zveme
Pavlišová Barbora
ředitelka festivalu
T. 724775396

 

Duben přinese do Domu umění města Brna nové výstavy i akce v rámci Brno Art Week

NOVÉ VÝSTAVY
Viktor Pivovarov: Zahrady mnicha Rabinoviče
6. 4. - 3. 7. 2022
Dům umění města Brna
Výstava Zahrady mnicha Rabinoviče v brněnském Domě umění představuje část tvorby Viktora Pivovarova, jednoho ze zakladatelů moskevského konceptualismu, který se do Prahy natrvalo přestěhoval v roce 1982. Výběr obrazů byl ovlivněn samotným prostorem galerie a zahrnuje jak starší práce, tak zcela nové cykly, které se v Brně představí vůbec poprvé. A poprvé budou rovněž vystaveny umělcovy plastiky, které byly vytvořeny přímo pro exteriér Domu umění. Jedná se o vůbec první rozměrné sochy v Pivovarově tvorbě.
Vernisáž: 5. 4. od 18 hodin
Komentovaná prohlídka: 6. 4. a 20. 4. od 17 hodin
Workshop Pro mě v Domě ilustrovaně inspirovaný Pivovarovými ilustracemi dětských knih: 6. 4. od 16:30
STRWÜÜ: Viscosity and Dissociation, or the Sea without Horizon
21. 4. - 5. 6. 2022
G99
Uměleckou dvojici STRWÜÜ tvoří od roku 2014 Jo Wanneng a Lukas Fütterer. Výstavní projekt, který završuje jejich uměleckou rezidenci v Domě pánů z Kunštátu, byl původně plánován na rok 2020, vlivem pandemie se jej nakonec podařilo uskutečnit v letošním roce.
Vernisáž: 20. 4. od 18 hodin

Brno Art Week

Od 18. do 24. dubna proběhne další ročník Brno Art Week. Jako vždy nabídne bohatý a zajímavý program, jehož součástí bude i Dům umění města Brna. Můžete se těšit na komentované prohlídky, workshop výšivky, pásmo koncertů nebo komentované procházky BAM. Kompletní program a informace najdete na stránkách Brno Art Week.

19. 4. 2022, 15:00
Workshop Dialog tradiční a moderní výšivky: dílna ruční výšivky pod vedením Aleny Drury Sojkové a Gabriely Sauer Kolčavové

19. 4. 2022, 17:00
Komentovaná prohlídka Gijs Gieskes: výstava ve Vašulka Kitchen Brno

20. 4. 2022, 17:00
Komentovaná prohlídka Zahrady mnicha Rabinoviče: výstavu Viktora Pivovarova v Domě umění představí Terezie Petišková

20. 4. 2022, 18:00
Vernisáž STRWÜÜ: Viscosity and Dissociation, or the Sea without Horizon: zahájení výstavy účastníků programu Brno Artists in Residence v galerii G99 v Domě pánů z Kunštátu

20. 4. 2022, 18:30
Přednáška R'n'B | Drak a temná strana renesance: přednáška z pravidelného cyklu R'n'B Renesance & Baroko, tentokrát o mytologii draka; přednáší Ondřej Jakubec

21. 4. 2022, 17:00
Pásmo koncertů G99 & Vašulka Kitchen Brno: komponovaný hudební večer na nádvoří Domu pánů z Kunštátu

22. 4. 2022, 15:30
Komentovaná prohlídka BAM po architektuře Bohuslava Fuchse: procházka brněnským městským centrem s Kateřinou Malou a Andreou Kaňkovskou

23. 4. 2022, 10:00
Komentovaná procházka BAM sídlištěm Lesná: procházka ikonickým brněnským sídlištěm s Adamem Guzdekem, autorem knihy Brněnský fenomén Lesná

Dům umění města Brna
Malinovakého nám. 2
602 00 Brno

Akademická obec Fakulty výtvarných umění VUT je znepokojena situací na Ukrajině. Jedním ze způsobů, jak můžeme pomoci, je nabídka uměleckých děl k prodeji, jehož výtěžek bude celý věnován na humanitární podporu Ukrajiny.
Po úspěšné první aukci, kdy se podařilo na humanitární účely poslat více než 200 tisíc korun, chceme akci zopakovat s novou nabídkou uměleckých děl.
Aukce FaVU - Art pro Ukrajinu 2 se uskuteční ve středu 30. 3. 2022 od 18.00 h ve foyer Domu umění města Brna. Nabízená díla bude možné si prohlédnout týž den od 16:00.
Aktualizovaný seznam autorů a autorek, včetně fotografií děl a vyvolávacích cen, můžete sledovat na webové stránce FaVU: https://www.favu.vut.cz/f26745/d223650.
Podpořme společně Ukrajinu!
Za organizační tým:
Lenka Klodová, Karolína Kohoutková, Monika Šimková a Markéta Žáčková (FaVU VUT)
Marika Svobodová, Lenka Trantírková (Dům umění města Brna)

Milí přátelé,
přijměte pozvání na cestopisně historickou přednášku o mém oblíbeném městě Florencie.
Před několika lety na mne zapůsobila mocným dojmem a je pro mne velkou inspirací. Duch umění se tu vznáší neustále a vyvolává v člověku určité nepopsané vzrušení. Nicméně přesto působí klidným a vyrovnaným dojmem.
Pokud vás láká strávit necelou hodinku a půl ve společnosti průkopníků dějin umění, ale také gastronomie a dalších "přízemnějších" požitků, přijďte si vyposlechnout povídání o tomto městě.
srdečně zve
Barbora Pavlišová

Vážení a milí,
srdečně zvu do Café Práh na svoji blues & gospel půlhodinku vrámci tradičního Open Mic Session
Celý koncert vřele doporučuji vaší pozornosti.

PROGRAM
19:00 Ořešák
19:30 Ondřej Herzán
20:00 Richard Lank
20:30 Blondýna
21:00 Rendez-fou

VSTUPNÉ DOBROVOLNÉ

Další akce, do kterých jsem namočen jako muzikant nebo organizátor:
- čtvrtek 24.březen Máta a Mošky 19.00 Dvojkoncert v Café Práh
- pátek 25.březen Vít Šujan a Pavel Vorel - Večer tichých písní 19.00 Alfa Galerie, Bílovice n. Svitavou (společné muzicírování z promítaného zpěvníku )
- pátek 8.duben Brnkání 18.00 Alfa Galerie, Bílovice n. Svitavou (společné muzicírování z promítaného zpěvníku )
- pátek 29.duben Nebend a host - Večer tichých písní 19.00 Alfa Galerie, Bílovice n. Svitavou
- sobota 8.říjen 30 let Black Uganda Choir 19.00 Sál Café Práh. Výroční koncert a večírek

--
srdečně zdraví / Best Regards
Richard Lank