PPP – Ploužení podél Ploužnice
(den druhý)

Den druhý - neděle 12.6.2022
Technicky vzato bude tohle sjednocující vydání asi trochu zmatené, protože musím nějak doběhnout naši partičku. Moje cesta je jiná, než cesta jejich. Alespoň zpočátku. Začnu tedy partičkou očima Honzy Kurky včetně obrázků:

Jelikož o víkendu bylo obtížné sehnat rozumné ubytování vždy mezi jednotlivými etapami, a jen na jednu noc dvojnásobně obtížné, zvolili jsme kompromis. V sobotu jsme došli do Janova Dolu a popojeli si busem do Hamru. V neděli ráno jsme se opačným busem přemístili do Janova Dolu a došli do Hamru pěšky. Tak jsme mohli spát v kempu Caramba dvě noci po sobě, napojili pěší trasu a v neděli šli jen s lehkým batohem.
Ale o něco zpět v čase. Noc proběhla v klidu, nikdo nedělal rámus do pozdních ani ranních hodin. Ráno jsme s potěšením zjistili, že si v místní polní kuchyni můžeme uvařit čaj, kávu s lógrem, pytlíkovou polévku a namazat si rohlík nebo co kdo měl. Neodolal jsem a ještě před nástupem do busu jsem navštívil podle mapy blízká stará důlní díla, dědictví po uranu.

Brzy po startu jsme se kolem stavidla Jenišovského rybníku přiblížili druhému z oficiálních pramenů Ploučnice, a to je jiná liga. Hlavní prameniště je označováno za jedno z nejstabilnějších ve střední Evropě vůbec. Vydatnost těchto pramenů podle naučné cedule neklesá ani v době dlouhodobého sucha. Pramen nejspíš vyvěrá přímo do malého rybníčku, protože žádný větší přítok jsme v kopřivách a roští nenašli, za to odtok už je pěkně vydatný. Focení bylo až příliš. Nakonec přijeli dva cyklisti, prý jeden hodný a druhý zlý, ten hodný nás asi dvacetkrát pro zichr vyfotil, tak jsem z nich ale vybral jenom jedno foto. Hned za pramenem je Jenišovský rybník a za ním okamžitě začíná exploatace vodního toku prostřednictvím náhonů, mlýnů, posléze i malých vodních elektráren. Těch je ale nejvíc až před Děčínem.

Město Osečná si mě získalo tím, že má vlastní kanálové dekly se znakem. Všiml jsem si jich už při včerejším průjezdu busem a dokonce dva vyfotil za jízdy z okénka, takže byly placaté a rozmazané, nezapomněl jsem však při dnešním průchodu udělat fotku o trochu lepší. Jestli se tady smí dělat reklama nějaké akci, tak v Liberci (městě, kde je v jedné ulici instalováno několik desítek kanálových deklů se znaky různých měst) se koná výstava fotografií kanálových poklopů z celého světa, k níž několika kousky trochu přispěla i naše rodina. Více na http://www.civilizace.info/cs/
a v sekci ´Další lákadla´ v poslední části WWWprasete..
Město Osečná má pěkný Mariánský sloup, kostel svatého Víta a také na rohu Svatovítského náměstí Hotel & Hostinec Slunce, kde nám nejdřív nechtěli nic poskytnout, měli jako obvykle nějaké výmluvy, ale nechali se obměkčit. Dále už jen svačina z vietnamského obchodu a pokračujeme směr Hamr.

Kromě zpěčujících se restauračních zařízení je tento víkend také ve znamení veřejných závodů. Včera běžci, dnes cyklisté se pohybovali po trase našeho výletu. Dnes jim k tomu dokonce přispěli na silnici zákazem vjezdu motorových vozidel. Napříč všemi věkovými kategoriemi se kolem nás míhaly skupiny závodníků (kdo sleduje komentování Tour de France v televizi, používá odborný výraz grupeto) s odhodlanými výrazy v očích za ochrannými brýlemi. Nebylo radno se jen tak potulovat po silničce a riskovat smetení do škarpy. Naštěstí u mostku přes Ploučnici před obcí Chrastná se trasy rozdělily. Předtím jsme ale mohli, na rozdíl od cyklistů ženoucích se za dobrým umístěním, využít služeb kiosku Občerstvení pod Sluncem.

Následoval Chrastenský vodopád, který podle mapy.cz vznikl v 16. století odkloněním řeky Ploučnice do Hamerského rybníka. Je vysoký více než 2 metry. Je to skromná atrakce, ale kdo z vás to má, že?

Věděli jsme, že od samého rána je Dušan na cestě do Liberce a Hamru, a že z něho nám jde naproti. Setkání bych odhadoval přibližně v místě 50°41'45.133"N, 14°51'59.135"E. To bylo radosti, že výprava je konečně kompletní. Já měl navíc radost ještě z toho, že odtud si bude další trek dokumentovat a komentovat sám.
Po krátké debatě se výprava, prakticky bez nátlaku a přemlouvání, rozhodla, že neprojdeme pouze nejjednodušší trasou podle jezera, ale sedlem mezi kopečky Děvín a Hamerský Špičák. Na Děvíně jsou kromě zříceniny také pozůstatky středověkého dobývání železné rudy. Pod hradem je dnes nepřístupná štola, která je rozdělena na 3 části se 3 vstupy, z nichž jeden je schovaný ve sklepích přístupných z hradní studny. Dobývání probíhalo v době, kdy byl hrad již opuštěn.

Ještě pohled na Hamerské jezero (nebo rybník - obojí je možné) s Ještědem a střídání autorů nastává teď.

Ujímám se pera, ale musím se vrátit v čase trochu zpátky. Když se mi v sobotu v noci podařilo odeslat Alici velkej balík svatebních fotek. Koupil jsem si přes mobila lístek do Liberce na nedělní ráno. Podezřelý bylo vlastně skoro všecko, protože to byl autobus, kterej po mně chtěl jen 24 korun. Paráda. Vyrážím s předstihem, už jsem skoro jako Olina, na Černej Most a z nudy se pouštím do hledání správnýho nástupiště pro Flixbus. Je to marný, je to marný, je to marný. Nikde není inzerovanej, nikde nemá cedulku a hlavně, nikdo mi nechce nic prozradit. Tady by si Roušovna ani neškrtla, přestože se tak ráda na všechno a všech ptá. Blíží se pomalu doba odjezdu a já pořád nevím, kde mám nastoupit. Zeptal jsem se tedy RegioJet zřízence, kterej zrovna ukončoval nalodění konkurenčního autobusu o 15 minut před Flixbusem. Samozřejmě, že mi místo odjezdu taky neprozradí, přece nebude kopat za nekalou konkurenci. Zeptal jsem se na volný místo ve žluťásku. A jo, měli akorát poslední pro mě. Cena byla samozřejmě víc než 2x vyšší, ale zato jsem věděl, kde nastoupit. Chci vrátit tu levnou jízdenku přes mobila, ale než se k zvratce v mobilu dokodrcám, objeví se nápis, že jízdenku již vrátit nelze. Čekal jsem to. Už rozumím, proč můžou mít tak levný jízdenky.
Za hodinku vystupuju v Liberci. Do odjezdu druhýho autobusu mám příliš času, tak vyrážím na rychlou obhlídku Liberce.

Liberec, to je hlavně Ještěd a slavná rozhledna s hotelem. Tam to nestihnu. Kdysi jsem si říkal, že tam zkusím vyběhnout. Jen tak pro radost a pro utvrzení, že mi kopce nejdou. Nikdy jsem se k tomu nedostal a teď mám dva hendikepy. Kovid mi sebral kus kapacity plic a sedmdesátka je taky spíš mínusovej bonus. Stejně nemám zrovna teď čas.

Liberec je město zajímavý a chvílema solidně zanedbaný, což není výtka, protože elegantní zanedbanost je fotogenická.

Depo místních šalin.

Myslím, že v celé České republice neexistuje sídlo, kde by nebyl k vidění národní sprostej drak. Někdy, když slyším třeba hlavu státu, nebo toho ulhanýho ušatýho dotačního Slováka, mě napadá, že místo dvouocasýho lva by tenhle symbol byl přesnější.

Mám víc možností. Jedna, taková dědkovská, je, že vystoupím už v Hamru, sednu si někam do hospody a počkám na partičku. Druhou možností je, že se pustím naproti partičce z Hamru, někde se potkáme a budeme kompletní. A nebo, to mě tak napadlo při nostalgii, že jsem nikdy nevyběhl na Ještěd, pojedu až do Stráže a od tama lesem a všelijak neznačeně poběžím i s batohem tak dlouho, až se s partičkou potkám.

Autobus má klimatizaci a sedí se tu dobře, tak proč to nenatáhnout. Vystoupím ve Stráži pod Ralskem. Najdu si nějakou trasu na mobilu, trochu si ji zkrátím a vybíhám kolem vodní nádrže Stráž pod Ralskem, nějakýho sportoviště, pak lesem, chvíli po červené, ale většinou jen podle čárky na mapě v mobilu. Kolik to bude kilometrů zatím nevím, protože "Turning point" jak zpívá John Mayall, ještě není známej. Mnoho faktorů. Jedním z faktorů je to, jak se bude loudat partička, druhej zase, jak mi nepude běžení s batohem.

Pár kontrolních telefonátů od Roušovny, kde se zrovna nachází. Poslední hovor byl, když zdolali Chrastenský vodopád. Proběhl jsem kolem Děvínskýho rybníka a jedním uchem slyším jakési halasení. Dvěstě metrů za rybníkem jsme se střetli. Od tohoto okamžiku jsme kompletní a další popis expedice už není složitej.

Tohle, že je ta slavná Ploučnice? Jsem zpocenej jako prase. Podle mapy jsem si indiánsky uběhl asi 7 kiláků, podle mokrýho trika jsem běžel určitě víc a nebo rychleji. Ale mapy a hodinky moc nelžou.

Na křižovatce, kterou jsem před několika minutama proběhl, je odpočívadlo. Musím všem vnutit ty svatební koláčky, abych se s nima nemusel vláčet.

V okolí se odehrávaly ten den nějaké cyklistické orientační závody.
( Psal o tom Honza)

Z plastické mapy jsme si udělali nerovnej stůl a probírali všechny okolní kopce. Největším expertem přes vrcholy v naší partě je určitě Honza. A tak jsme si během žraní koláčků a dvou kalíšků rumu Republika ujasnili, kterej kopec je kterej.

Do Hamru jdeme trošku jinou trasou, než jsem běžel.

Tady se naše kroky na chvilku rozdělily. Ála s Honzou se vyškrábali na kopec Děvín (viz výše), my ostatní jsme se na něco vymluvili a pokračovali pomalu a důstojně do Hamru nad Jezerem.

Jezero Hamr jsem musel nacpat do jednoho obrázku až ve fotošopu.

I od jezera je vidět ten kopec, na kterej jsem nikdy nevyběhl. Skoro stejná fotka jako ta Honzova.

Pro mě je cesta do kempu Caramba novinkou, ale ostatní parťáci to mají už nachozený ze soboty. Po cestě je prý jeden bufet, kde můžeme doplnit tekutiny. Pivo dobrý.

Po rozpáleným asfaltu běží housenka. Tak rychle jsem ještě housenku prchat neviděl, asi ji pálí tlapičky. Až se z ní vylíhne motýl, alias dospělec, bude to přástevník medvědí. Jeho housenka se pozná zcela neomylně podle zrzavo-černejch chlupů a pod nimi prosvítají bílý bradavky.

Olina básnila o tom, že v  kempu poblíž Caramby mají výbornej boršč a smaženej řízek, a že si na něho musíme zajít. Ostatní z party mi podávají úplně jiný reference. Prej tam mají děsně vyschlý výpečky. A tak hnusný, že si dali dvoje a jedny vrátili. Jsem na to zvědavej. Dopadlo to jinak. Boršč neměli, smaženej řízek taky ne. Jen vrchního se žlutejma sklama v brejlích. Tak jsme si dali úplně něco jinýho a šli zas do Caramby.

I v Carambě je bufet. Kemp je poněkud chaotickej, ale já si myslím, že to ke kempům patří, protože kempy, kde je všechno pravoúhlý a navíc všechno i funguje, nejsou důvěryhodný.

V Carambě mají smečku pejsků, kteří jsou k sobě děsně moc hodní. Dali jsme si pár piv, aby byl důvod v noci chodit čůrat. Jdeme spát. Spím na takzvaným bidle. Dřív jsem o postel v patře na lyžákách urputně bojoval, abych mohl spát u stropu. I na vojně jsem spával nahoře. Teď už se nahoru nehrnu, ale furt se tam celkem přesvědčivě vyšplhám i celou noc chodím čůrat a vůbec mi to nevadí.

Tak dobrou noc, pejsci, pokračování zas příště. O pejscích tu ještě bude řeč!

Nastěhovaly se nám na balkon vosy. Udělaly si roztomilej domeček ve starým srolovaným koberci. Po krátké poradě jsme se rozhodli, že si je necháme, ale pak před nima Olina třikrát zbaběle prchla do obýváku a tak změnila původní dohodu. Půjdou z domu, ale jak to udělat šetrně? Počkali jsme do tmy, Olina ušila plátěnej pytel a oblíkli si lyžařský oděvy, abychom minimalizovali zranění v případě havárie. Roušovna navlíkla na ruličku koberce igelit a přes něho rychle ještě ten plátěnej pytel, v rukavicích ho dole zakroutila a vyrazili jsme ze čtvrtýho podlaží dolů na zahradu. Kdyby zakopla, mohl bejt solidní průser. Barák plnej nasranejch vos. Myslím, že by nás nájemníci skalpovali. Vybrali jsme vosám hezký místo ve stínu a s krásným výhledem na planou třešeň. Ani jedno pigáro. Zítra jim ještě udělám stříšku, aby jim do domečku nepršelo.

S kuřátkama před akvárkem.

NENÍ TO SNAD ANI DVA MĚSÍCE OD TELEFONNÍHO
hantýrování se strécem Křapíkem a najednou toto...

Už byste, stréci, toho nečekaného mizení mohli nechat, vždyť vám zas tolik let néni!
Pomalu vás začíná být tam nahoře víc, než tady dole! A já bych zase docela ráda někdy udělala aspoň malou Tour de Zavadil.
Škoda stréca Křapíka, byla s ním sranda a nikdy nezklamal. Byl taky schopné rebel, protože několikrát zorganizoval v Řícmanicích KřapaTour, kde byly povinné žluté trikoty!
V pravidlech TdZ jsou totiž žluté trikoty nepovolené, poněvadž žluté trikot může nosit jedině stréc rechtór, vítěz TdZ na furt.
No a tak se staral o strécovské koření a teď nám chybí.
Vůbec mně nedošlo, že už měl skoro osmdesát.
Díky páníčkovi mám i fotovzpomínku na dobu, kdy stréc Křapík získal titul
Vanilkového stréca TdZ!

Mimochodem, právě toto foto je zřejmě i posledním fotem řádu Vanilkového stréca.
Stréc Křapík už nám k tomu bohužel nic nesdělí a to mě mrzí.
Byla s ním dobrá řeč, vzpomínejme ale vesele, tak by to určitě chtěl...

DLUŽÍM MNOHO ZPRÁV
O NAHRÁVACÍ ČINNOSTI PANA

Jiřího. Hned na začátku června se konala v podzemních prostorách hudební fakulty JAMU improvizační akce muzikantských hvězd, kterou (asi) spískal Radim Hanousek.

To je on, právě představuje svoje nové CD, které jsme obdrželi darem.
Do přestávky hráli mlaďoši, právě svěřenci Radimovi, ale bylo tam tak málo místa, že se mně nechtělo ani fotit.
 Pak nastoupili pánové věhlasných jmen a všechno zfialovělo!

Marimba - to je nástroj! Zabere možná stejně místa jako klavír! Skvěle na něj hraje
Martin Opršal a málem se nedá vyfotit, protože je neustále v pohybu.

Za piánem sedí a řádí Jarek Šťastný alias Peter Graham.

Kontrabasista George Gremaschi má profil korespondující s náklonem kontrabasu.
Hrál celou dobu jako o život a na konci koncertu z něj lilo.

Na trumpetu improvizoval Didrig Ingvaldsen a mně se zdá, že to je muzikant, jehož jméno použil Toník Mühlhansl jako název skladby pro Quakvarteto - DIDRIG.
Máme ji na CD Quakvarteto - Průvany.
Musím se ho na to zeptat.

Na trombón se předvedl Roland Dahinden, na ságo a basklarinet Radim Hanousek.
Šikovní strýci, klobók dolů!

DÍKY KOLEGOVI MIRKOVI ONDROVI
JSME MOHLI V SOBOTU

11. června vzpomínat na Jana Skácela přímo na dvoře Městského divadla.
Dostala jsem možnost mezi básně zařadit i svoje písně na Skácelovy texty
a z toho jsem měla fakt veliké radovanec!

Romana Horáková z prváku se naučila zpívat "Chci to slyšet" a "Co zbylo z anděla".
Vedle ní je výše zmíněný Mirek Ondra, který celé vzpomínání dal dohromady i s herci MdB.

Ladislav Kolář a Petr Štěpán četli nejen Skácelovy básně, ale i jeho fejetony.

Naši prváci o přestávce mezi zkouškou a začátkem akce.

Lenka Janíková a Oldřich Smysl se ujali dalších písní (nelehkých!) a zvládli je bravurně!
Kromě toho i četli, stejně jako naši studenti, dohromady to působilo krásně.
 Pan Skácel by určitě měl radost.
Sluníčko do nás pralo i přes révové listí a světlo bylo ostré.
Přesto nás pan Jiří aspoň takto zvěčnil přímo při akci.

Kdyby si někdo chtěl přečíst Mudrování pana Jaroslava Tučka o zmíněné akci,
má možnost - dostala jsem od něj tento milý email:

Milá paní,
bylo to krásné
mějte zdravé dny
Váš Tuček z Komína

KONEČNĚ ASPOŇ PÁR FOTEK
k Hamletovi v Rožnově. Vlastně aspoň jen z toho, jak jsme se v neděli večer scházeli.

Jirka Hába, náš student z 1. ročníku se poprvé setkal s Natálií Hatalovou-Olcsvári a viditelně se nadchnul. Nedovedl si totiž představit, jak bude vypadat vdaná dáma, maminka malé cérky. Hned zjistil, že je to úplně normální holka a že sourozenecká dvojice Laerta a Ofelie
se jim spolu bude hrát skvěle.

Martina Došková (hlavní osobnost Charity z Valašského Meziříčí) a Arnošt Janěk,
hlavní záruka jevištních světel.

Jana Janěková už režíruje, času je málo!

Toto je foto úplně nanic, ale kdybyste slyšeli, jak ta vrata nóblově vrzala,
hned by získalo na významu. Jirka si to nahrál!

V autě Charity sedí pan Alexej Pyško, ujal se role herce, takže se vlastně stane hercem dvojitým, stejně jako Jana Janěková.

Čekalo se na další přijíždějící a bylo to náročné.

Jirka odpočívá, dokud to jde.

Na jevišti jsme se pak dozvěděli, že technika se bude chystat až následující den, přímo od rána před představením a že teda vlastně můžeme jít na pivo.

Janko Slezák - Hamlet přijíždí!
Jak to pak všechno dopadlo, o tom byla vlastně zpráva už minule.

PO HAMLETOVI JSME JELI
DO KAROLINKY NALOŽENÍ

tak, že jsem musela tašky s oblečením držet na klíně. Rozloučili jsme se s Lukášem Lukášem, pro kterého se nepodařilo zajistit odvoz, ale slíbil, že si poradí. Příště to musíme líp pohlídat..
Už podruhé se tam konalo soustředění JAMU a pan Jiří měl na starosti zvučení koncertu
na náměstí a hned potom večerního koncertu šansonů v místním divadle..
Vyřešil to elegantně - jeden zvuk si nachystal v divadle už den předem a
náměstí připravoval přímo ve čtvrtek, kdy byla akce naplánovaná.

Sluníčko se neflákalo ani v den koncertu, dost z nás lilo.
Na radnici si vymysleli, že z úsporných důvodů budeme zpívat pod loubím
před vchodem do úřadu.
Nápad zajímavý, ale pro zvukaře šílený.
Houkalo to a měl co dělat, aby to vychytal, než začne koncert.

Radniční pavučina, zřejmě chráněná.

Naštěstí pomohli i studenti ATD (technické divadelní obory) a docela se to stihlo vychytat. Všechno jsme si vyzkoušeli, zpívající herce s Petrem Svozílkem jsem si při zkoušce vyfotila,
ale svoje studenty jsem nestihla...

Zúčastnili se i neslyšící s překlady básní Jana Skácela do znakové řeči.

Jirka Hába se aktivně ujal moderování a vedl si výborně!
Diváci byli spokojení, děti trdlovaly a dokonce nám pomáhaly i mňoukat v Malém kotěti.

Jirka dostal Jamácký stan, aby ho sluníčko nepřeválcovalo.
V popředí je vidět dva stromky, které byly zasazeny na památku dvou profesorů JAMU,
kteří nás opustili - Alois Hajda a Miroslav Plešák. Až švestky vyrostou, budou prý vítat návštěvníky Karolinky na místním vlakovém nádraží.

Studentky z Ukrajiny na závěr zapěly píseň Tráva neroste, která prý patří do Rožnova. Děckám se to zjevně líbilo.
Před večerním koncertem jsem si vyfotila letošní absolventku Petru Bendiktyovou
v nových šatech, určených pro šansonový večer.

S loňským absolventem Adamem Kaňákem jim to slušelo!
Koncert dopadl dobře a balení druhý den jsme zvládli o dost líp, než to rožnovské.
Domů jsem jela bez kabelí na klíně, byla to docela úleva.
Stihli jsme i výlet na kole na Čarták!

Milí přátelé,
velmi srdečně vás zvu na jubilejní 15. ročník festivalu Letní sborové dílny, který se po dvouleté pauze vrací zase na výsluní.
Pokud budete chtít zažít pohodové večery se skvělou muzikou, zavítejte do Lomnice.
Srdečně vás zvu

Barbora Pavlišová
Terra incognita
T: 724775396

Dům kultury a naděje: Zážitková sobota v HaDivadle

Co je to dobrý život? Jak nás naplňuje naše práce? Žijeme tam, kde přespáváme? Kolik znamená mít „dost“?

Pojďte se společně s námi kreativní cestou pod vedením zkušených lektorů zamyslet nad odpověďmi na tyto otázky. Celodenní událost Dům kultury a naděje již v sobotu 18. června pro 48 účastníků.

Vážení géniové,
jistě už s přicházejícím oteplením cítíte tu svíravou žízeň, kterou bezpečně zažene pouze řádně vychlazené pivo. Mohly by vám přijít vhod informace, kde všude se s námi můžete potkat a naše pivo ochutnat. Není nad to napojit tělo i duši!
25 / 6 / Mini Gastro Fest v Tišnově První ročník v příjemném prostředí MěKS Tišnov - trochu to v Tišnově rozproudíme, když tu máme tolik pivovarů ;)
3 / 7 / Letní sborová dílna v Lomnici - jazzový koncert na zámku
5 / 7 / Letní sborová dílna v Lomnici - vystoupení účastníků na zámku V rámci LSD budou probíhat tyto dva koncerty pro veřejnost - my k tomu budeme na zámku čepovat pivo - na zámku, který se otevírá jen výjimečně. Pokud byste si snad také chtěli zazpívat, určitě ještě budou nějaká volná místa na www.lsdlomnice.cz
16 / 7 / Pivní festival v Rosicích Spousta piva, jídla, muziky a zase piva ;)
5 / 8 / Železo v Železném Kováři u piva a muziky - to je vždycky sranda. Návštěvníci také hlasují o nejoblíbenější pivovar, což jsme zatím vždycky byli my. Asi by se mělo přestat soutěžit.

Pivnice jede
Asi si po takovém výčtu akcí říkáte, jestli vůbec můžete zajít jen tak v klídku na pivo do naší pivnice. Můžete! Děláme co můžeme, abychom byli všude a pivnice je tedy otevřená stále každý víkend od pátku do neděle. Na čepu vždy 4 druhy našich piv a něco drobného k snědku. V parném létě doporučuji zejména osvěžující Orange Pepper Weizen nebo v největším vedru náš lehký Summer Aler 8%. Ale nebojte, klasika zůstává - Hořká desítka i Ovesný ležák. Pomáhají nám naše milé kamarádky z Ukrajiny, kterým dáváme všechna dýška, aby si trochu přilepšily.
Pomoc by se však hodila
Přece jen je nás občas trochu málo... Jak píši na našem Facebooku: "Pojď se s námi kamarádit, trochu u toho pracovat a trochu u toho i vydělat. Jde o osvěžující brigádu max. jeden den v týdnu (PÁ 16:00-22:00, SO nebo NE 13:00-22:00). Naučíš se toho spoustu o pivu, vyzkoušíš si, jaké to je dělat v malé vesnické hospůdce v tvůrčím prostředí rodinného pivovaru. Zkušeností netřeba, stačí mít trochu fištrón, nadšení, a umět komunikovat s lidmi. Taky to chce poctivost a čistotu, bez toho to nejde. Jo a jsme HATE FREE podnik, takže žádný rasismus, xenofobie, homofobie, závist - lidem se snažíme pomáhat, ne je kritizovat. Takových lidí, co mezi nás zapadnou, je určitě spousta, že? Jsi to Ty? Nebo někoho takového znáš? Pomůžeš nám alespoň sdílením? Dík, jsi geniální 🥰 " Zájemci prosím pište na mail: jana.pavlisova@geniusnoci.cz nebo ještě lépe rovnou zavolejte: 605 165 058
Chci doplnit DREAM TEAM pivnice
Malý úspěch naší oblíbené desítky
V březnu jsme se zúčastnili Jarní ceny českých sládků. Nemáme ambice obíhat soutěže, a tak ani naše piva nejsou vařena tak, aby přesně zapadala do "soutěžních kategorií". Jediné pivo, které nijak nevybočuje, je naše Hořká desítka. A tak jsme ji zkusili přihlásit do soutěže, kde se nakonec ve velké konkurenci umístila na druhém místě nejlepších výčepních piv. Nám moc chutná, tak máme radost, že nejsme sami 😇
Krásné a klidné léto
A to už moji milí musí být pro dnešek vše, protože tento mail píšu střídavě už tři dny a (ano, mezitím se mi vymazaly neuložené změny) a a a už musím běžet tlačit zase pivo do pivnice. Proč tlačit? To vám povím někdy příště. Na korektury není čas, kdo najde chybu a nechá si to pro sebe, má u mě pivo 😜 Moc se na vás těšíme, ať už to bude kdekoliv.
Mějte se geniálně! Genius noci Jana Pavlišová a zbytek celé famílie

Tvůrčí intervencí k inscenaci ’68 se HaDivadlo loučí s hravou esejí reflektující revoluční rok 1968 ve světě i u nás. Poetika velikánů francouzské kinematografie – Françoise Truffauta a Jeana-Luca Godarda – a režiséra J. A. Pitínského, jedné z formujících osobností HaDivadla. „Všechnu moc imaginaci!“